Pokud máte EU daňové číslo, prosím, registrujte se před objednáním, abychom mohli vaší objednávce aplikovat DPH pro vnitrokomunitární prodej.

Průvodce instalací mosfetového regulátoru napětí

Pro zachování záruky a odbornou instalaci si před instalací přečtěte kompletní návod! Před instalací se ujistěte, že problém je skutečně v předchozím regulátoru napětí. Je možné, že stávající závada (např. zkrat na tělese) poškodí i nový regulátor napětí!

NESMÍTE nastartovat motor s odpojenou zástrčkou regulátoru napětí nebo s vyjmutým svazkem akumulátoru, protože by mohlo dojít k poškození regulátoru i dalších elektronických součástí.

I když motor běží, je ZAKÁZÁNO vyjmout cívku akumulátoru nebo odpojit konektor regulátoru napětí.

Před instalací doporučujeme zjistit polaritu zapojení pomocí digitálního multimetru, protože zapojení s opačnou polaritou (byť jen na okamžik) způsobí okamžitou poruchu regulátoru napětí.

1. O regulátoru:

Regulátor napětí je určen pro motocykly s buzením permanentními magnety.

Není určeno pro použití s elektromagnetickými generátory!

Ve srovnání s předchozími regulátory napětí s tyristorovou konstrukcí jsou regulátory napětí postavené na technologii MOSFET:

-       Vzniká mnohem méně tepla

-       Žádné tepelné blokování

-       Stabilnější regulace

Místo klasických diod byly instalovány Schottkyho diody, které dále snižují ztrátový výkon (vzniká ještě méně tepla).

Díky technologii MOSFET, Schottkyho diodám a velké ploše lamel lze regulátor napětí použít i tam, kde je omezeno větrné chlazení.

Díky zalití pryskyřicí je zapouzdření zcela vodotěsné, ale v extrémních případech se nelze vyhnout namočení (např.: mytí parním strojkem).

Napětí regulované regulátorem napětí by se mělo pohybovat mezi 13,9 a 14,6 V.

Doporučuje se používat palubní voltmetr, který umožňuje průběžné sledování nabíjení.

Řídicí jednotku lze použít i k provozu osvětlení ve speciálních systémech bez baterií, pokud je generátor třífázový a baterie je nahrazena vysokokapacitním elektrolytickým kondenzátorem (např. Crossmotor).

2. Instalace:

Regulátor napětí je k dispozici v 5vodičovém (jeden kladný, jeden záporný, tři fáze) nebo 7vodičovém (dva kladné, dva záporné, tři fáze) provedení.

Tovární regulátor napětí může mít 6 nebo 8 vodičů připojených k síti motocyklu. V takovém případě zůstává šestý (osmý) vodič, který je připojen k zapalování, nezapojený (obvykle tenčí hnědý nebo černý vodič).

 

červená

Konstantní napětí (B+)

žlutá

žlutá

žlutá

Pro zásuvky s fázovou cívkou

(v libovolném pořadí)

Zelená

Negativní (B-)

Kontrolní kroky:

    Před instalací se ujistěte, že problém je skutečně v předchozím regulátoru napětí:

  •     Zkontrolujte konektory a kabeláž, protože špatný kontakt může vést k výraznému poklesu napětí a nedostatečnému nabíjení.
  •     Před instalací regulátoru napětí zkontrolujte alternátor měřičem odporu, zda nedošlo ke zkratu na tělese.
  •     Při běžícím motoru zkontrolujte pomocí digitálního multimetru při volnoběhu napětí mezi fázemi na straně motoru, které by se mělo pohybovat mezi 15-25 V s přijatelnou asymetrií 1-2 V mezi fázemi.

Před výměnou je třeba zkontrolovat a identifikovat síť připojenou k regulátoru napětí motocyklu. 

3. Po instalaci:

Po instalaci regulátoru by se mělo zkontrolovat také napětí baterie při zapnutých světlech při různých rychlostech. Akumulátor je správně nabitý, když se napětí pohybuje přibližně mezi 13,9 V a 14,6 V.

Pokud naměříte vysoký náboj, většinou je problém v platnosti multimetru. Pokud je baterie v měřiči vybitá (ve většině případů je indikována symbolem LOBAT nebo jeho ikonou), může ukazovat o 2-3 V více!

Pokud je výrazně nižší, je to nejčastěji způsobeno následujícími chybami:

-       Přechodový odpor v síti je relativně vysoký a ztráta v kabeláži je vysoká.

-       Špatná baterie (tuto příčinu lze vyloučit vyzkoušením regulátoru na jiné baterii, a to i v autě).

-       Porucha generátoru (výpadek proudu, zkrat na tělese)

-       Porucha zapalování (zapalovací systém bez filtrace hluku)

4. Záruka:

Všechny regulátory napětí jsou po výrobě testovány. 

Na výrobek je poskytována záruka 2 rok. Instalace musí být provedena v odborném servisu, protože jen tak lze v případě poruchy uplatnit záruku. Za poruchy vzniklé v důsledku nesprávné instalace (např. obrácená polarita) nebo používání (např. odpojení kabelu baterie u běžícího motoru) neneseme odpovědnost.

V případě zkratového generátoru může porucha vyvolat zkratový proud, který může zničit regulátor napětí.

Výrobce ručí pouze za výrobek, nemůžeme zaručit žádné další vedlejší škody.