Pokud máte EU daňové číslo, prosím, registrujte se před objednáním, abychom mohli vaší objednávce aplikovat DPH pro vnitrokomunitární prodej.

Je pájení lepší než zapojování?

Je pájení lepší než zapojování?

„Proč nemají regulátory napětí, které vyrábíte, standardně konektor?“ – často se ptáte na tuto otázku

Konektor může být vhodný, pokud napínák často odpojujete – připojujete zpět k motoru. Je to však nutné?

Slabým místem nabíjecího systému je konektor. Proto obvykle doporučujeme regulátor napětí jednoduše připájet bez jakýchkoli konektorů a při pájení vodiče po jednom izolovat (izolační páska/smršťovací bužírka). Samozřejmě to nevypadá tak hezky jako konektor a jak již bylo zmíněno, případné odpojení regulátoru bude komplikovanější, ale... :

 

  • Vysoký proud vždy způsobí zahřátí spoje (a tedy i plastové svorkovnice). V letních vedrech se může konektor umístěný pod uzlem roztavit. Mechanický kontaktní spoj bude způsobovat neustálý pokles vedlejšího napětí, tj. bude vznikat další teplo, které situaci ještě zhorší, a to bude zákeřně, pomalu, pomalu zhoršovat váš náboj.
  • Extrémní zahřívání může způsobit žíhání a oxidaci kovového rohu, což dále zvyšuje pokles napětí.

Pokud je váš motocykl nedostatečně nabitý, může se stát, že není nic v nepořádku s nabíjecími komponenty (regulátor, baterie, alternátor), ale váš konektor prostě nefunguje správně. V takovém případě je třeba nejprve zkontrolovat konektory a oblast kolem hlavní pojistky (obvykle se nachází v blízkosti startovacího relé) a ujistit se, že přítlačné pružiny nejsou zoxidované nebo unavené.

Kritika pájení

Souvisejícím protiargumentem je, že pájka je „křehká“ a nevydrží vibrace.

Přesně tak, pájení se v automobilové elektřině vyhýbáme, protože pokud se dostane do vibrací, má tendenci se zlomit. Pokud je však pájka v místě, kde není vystavena vibracím, neláme se.

Pokud je na rámu konec kabelu se zrnem, je samozřejmě lepší jej přitlačit, protože rám přenáší vibrace.