
Je pájení lepší než zapojování?
„Proč nemají regulátory napětí, které vyrábíte, standardně konektor?“ – často se ptáte na tuto otázku
Slabým místem nabíjecího systému je konektor. Proto obvykle doporučujeme regulátor napětí jednoduše připájet bez jakýchkoli konektorů a při pájení vodiče po jednom izolovat (izolační páska/smršťovací bužírka). Samozřejmě to nevypadá tak hezky jako konektor a jak již bylo zmíněno, případné odpojení regulátoru bude komplikovanější, ale... :
- Vysoký proud vždy způsobí zahřátí spoje (a tedy i plastové svorkovnice). V letních vedrech se může konektor umístěný pod uzlem roztavit. Mechanický kontaktní spoj bude způsobovat neustálý pokles vedlejšího napětí, tj. bude vznikat další teplo, které situaci ještě zhorší, a to bude zákeřně, pomalu, pomalu zhoršovat váš náboj.
- Extrémní zahřívání může způsobit žíhání a oxidaci kovového rohu, což dále zvyšuje pokles napětí.
Pokud je váš motocykl nedostatečně nabitý, může se stát, že není nic v nepořádku s nabíjecími komponenty (regulátor, baterie, alternátor), ale váš konektor prostě nefunguje správně. V takovém případě je třeba nejprve zkontrolovat konektory a oblast kolem hlavní pojistky (obvykle se nachází v blízkosti startovacího relé) a ujistit se, že přítlačné pružiny nejsou zoxidované nebo unavené.
Souvisejícím protiargumentem je, že pájka je „křehká“ a nevydrží vibrace.
Přesně tak, pájení se v automobilové elektřině vyhýbáme, protože pokud se dostane do vibrací, má tendenci se zlomit. Pokud je však pájka v místě, kde není vystavena vibracím, neláme se.
Pokud je na rámu konec kabelu se zrnem, je samozřejmě lepší jej přitlačit, protože rám přenáší vibrace.