Pokud máte EU daňové číslo, prosím, registrujte se před objednáním, abychom mohli vaší objednávce aplikovat DPH pro vnitrokomunitární prodej.

Sorosova regulace - Regulace bočníku

Sorosova regulace - Regulace bočníku

Naše jednofázové a dvoufázové regulátory pracují se sériovým řízením, zatímco naše třífázové regulátory pracují s bočníkovým řízením. Rozdíl mezi nimi je shrnut v následujícím článku.

 

Sorosova regulace

(otevřený typ)

Regulace bočníku

(bočníkový typ)

Regulátor řídí přerušením proudu

Regulátor řídí tím, že dodává „přebytečný“ proud zpět do alternátoru (střídače).

Vozidlo pracuje při nízkých otáčkách za minutu (RPM)

Vozidlo pracuje také při vysokých otáčkách
Vinutí alternátoru jsou obvykle „suchá“ * Vinutí alternátoru je vždy v oleji

*na čtyřkolkách Ducati ST2 jsme viděli, že nahoře byl sériový regulátor, ale cívka generátoru byla v oleji 

 

Pro „vozidla“ s nízkým rozsahem otáček (dieselové pracovní stroje, mopedy) je vhodná sériová regulace. Lze pozorovat, že vinutí alternátoru těchto vozidel jsou téměř vždy „suchá“.

Řízení bočníkem se používá u vozidel s vysokým rozsahem rychlostí. To více zatěžuje vinutí alternátoru, protože je neustále zatěžováno a protéká jím proud. Zde je cívka stále v oleji. Rádi bychom zdůraznili, že tato regulace je v současné době standardní praxí pro třífázové regulátory napětí

Sériový regulátor vzhledem ke své konstrukci nemůže být (technicky) MOSFET, ale pouze tyristorový regulátor. Nicméně třífázové regulátory se sériovým řízením existují, ale používají se velmi zřídka. Používají se pro generátory s vyšším výkonem, ale s nízkým rozsahem otáček (dieselové).